Wednesday, September 15, 2010

Lite reflektioner inför valet på söndag

Jag har deltagit i många, många diskussioner om politiska ideologier inför valet på söndag. Det har gett mig många nya reflektioner, ifrågasättande och åsikter kring partierna. En bekant till mig till och med föreslog att jag skulle forma ett nytt parti- ett parti som har tillgänglighet och teckenspråk i fokus men som också tar med viktiga nyckelfrågor, som man plockat ihop från flera partier. Det jag menar med att plocka upp nyckelfrågor, är att det finns enstaka frågor i varje parti som jag håller med om men som bara utgör en liten del av partiets politiska arbete. Därför gör det ännu svårare att bestämma sig för vilket parti som man tror på och vill rösta på.

Jag har fått många nya idéer på sista tiden när det gäller hur man kan förbättra tillgänglighet och information på teckenspråk. Bland annat information på teckenspråk på SJ:s hemsida, översättning från svenska till teckenspråk på de viktigaste nyhetstidningar samt möjlighet till direktsänd teckenspråksinformation t.ex. radionyheter osv. Något som kanske kan bli verklighet- om det finns ekonomiska bidrag till detta.

Kanske dags att bli politiker och engagera mig desto mer i tillgänglighetsfrågor?

No comments:

Post a Comment